Erasmus+ Vivències

En l'apartat de Vivències trobaràs les experiències viscudes pels alumnes i professorat que han format part del programa Erasmus+ en els últims anys.
  • Curs 2023/2024
  • Curs 2019/2020
  • Curs 2018/2019
  • Curs 2017/2018

Curs 2023/2024

Experiència alumnes Erasmus+

Irlanda, Malta, Itàlia o Alemanya han estat alguns dels països als quals han viatjat alumnes d’iLERNA del centre de Lleida per viure la seva experiència Erasmus+.

Una vivència inoblidable que comparteixen en aquest vídeo estudiants de TCAI, Màrqueting i Publicitat, Imatge per al Diagnòstic i Medicina Nuclear, Gestió Administrativa, Realització Audiovisual, Higiene Bucodental, Integració Social o 3D, Jocs i Entorns Interactius, entre altres.

Per ells, millorar l’idioma, desenvolupar les seves habilitats socials o la independència que han adquirit durant la seva estança en un altre país, ha estat el millor que s’han emportat d’aquest aprenentatge. Un viatge en el qual han estat acompanyats pels seus tutors en la destinació i per les famílies d’acollida, que han estat els millors amfitrions d’aquesta inoblidable aventura.

La gran possibilitat de millorar el seu CV, el desenvolupament de la seva autonomia, l’ampliació dels seus coneixements acadèmics i pràctics, i el creixement personal que ha suposat per a tots i cadascun d’ells l’Erasmus+ és, sens dubte, el millor que s’emporten de la seva experiència personal fora de casa.

Curs 2019/2020

Erasmus+ K102. Skills for success

Skills for Success vol aconseguir joves més preparats en les habilitats que necessiten les empreses, més emprenedors, amb millor nivell de llengua estrangera, capaços d'adaptar-se als problemes i superar-los gràcies a la capacitat de resiliència, millorar les habilitats toves, millor l'ensenyament en l'FP fent-la més moderna i dinàmica i sobretot tenir joves capacitats per a els exigències del futur, adaptables, capaços d'assumir riscos, de sortir de la seva zona de confort, de gestionar-se i de comunicar-se amb persones d'altres països en llegua estrangera.

Más información sobre el proyecto

Curs 2018/2019

Erasmus+ K103 estudis

Experiència de Daniel Menchen, alumne del Cicle Formatiu de Grau Superior Desenvolupament d'Aplicacions Web.

Curs 2017/2018

Resum

iLERNA aposta per una educació que potencïi la mobilitat i la mentalitat europeïsta, conscient de la importància que té avui dia adquirir competències que vagin més enllà d'allò purament acadèmic per tal de millorar l'empleabilitat i arribar al nivell de coneixements i aptituds que l'empresa actual necessita. Amb aquesta voluntat pretenem formar a joves amb una mentalitat d'acord a les necessitats actuals, amb domini de llengües estrangeres, dinàmics, flexibles i adaptables al món canviant al qual hauran de treballar. 

Per tal d'aconseguir el nostre objectiu, tenim un projecte d'internacionalització amb un calendari d'activitats, xerrades, exposicions d'experiències, presentacions i actes. A més, fem un seguiment constant per tal que la comunitat educativa s'involucri.

Els objectius del projecte han estat:

  • Augmentar les mobilitats
  • Ser més inclusius i inclusives
  • Augmentar la col·laboració amb el South West College (SWC)
  • Mantenir o augmentar el projecte Erasmus+ Estudis per tal d'equiparar-nos a la universitat
  • Millorar l'empleabilitat del nostre alumnat
  • Millorar la qualitat amb un sistema per a la gestió interna del projecte Erasmus+
  • Millorar el reconeixement de les mobilitats

A més, amb aquests objectius ha millorat la qualitat del centre.

En el projecte hi va participar alumnat i professorat de totes les especialitats. Les modalitats Erasmus+ Pràctiques i Erasmus+ Posestudis estan obertes a tot l'alumnat; el projecte Erasmus+ Estudis està dirigit a la família d'Informàtica i d'Imatge i So a causa del caràcter tècnic dels estudis. Amb aquesta diversitat aconseguim una major i millor difusió del programa a les diferents famílies. 

Les places per a aquest projecte són:

15 mobilitats d'estudiants SMP i SMS:

  1. Pràctiques en empresa SMP (9 alumnes): es realitzen pràctiques obligatòries del mòdul de FCT convalidant i reconeixent les hores fetes en l'expedient acadèmic. Es realitzen 5 mobilitats a Alemanya i 4 al Regne Unit. Es divideixen de la següent manera: 1 per a la família d'Informàtica, 7 per a Imatge i 1 per a Comerç. 
  2. Estudis SMS (6 alumnes): es realitzen crèdits formatius al South West College que es reconeixen a nivell curricular. És una modalitat per a les famílies d'Imatge (4 alumnes) i Informàtica (2 alumnes). 

4 mobilitats de personal STA i STT.

  1. Teaching STA (3 docents): estades realitzades al SWC, com a part del projecte d'internacionalització. 1 professor/a del departament d'Informàtica i 2 per al d'Imatge i So.
  2. Training STT (1 docent): vista d'empreses IT organitzada al centre Paragon Europe de Malta, on posteriorment van obrir les seves portes per acollir alumnes de pràctiques. 1 coordinadora de mobilitat. 

El resultat d'aquestes mobilitats ha estat altament positiu. El grau de satisfacció dels i les estudiants ha estat molt elevat. Per tant, l'impacte al centre escolar, en altres centres afins i també a la ciutat, ha estat molt satisfactori. 

Els estudiants que han participat han superat pors, han crescut amb l'experiència i voldrien repetir-la. Vuit han trobat feina en acabar el CFGS, quatre han continuat els seus estudis a la universitat, un ha obtingut un contracte de treball a l'empresa alemanya on va fer les pràctiques i un altre està valorant una oferta de feina també a Alemanya. 

Pel que fa al STA de personal, l'experiència en docència ha aportat resultats molt positius al centre. S'han obert noves possibilitats de col·laboració amb el SWC amb noves famílies i s'ha activat també la participació i interès del departament d'Imatge i So a millorar l'enfocament de les classes. La mobilitat Training ha aportat la visió de les empreses d'IT i l'estudi de les seves necessitats per veure com es poden ajustar els dissenys curriculars a la realitat de les empreses europees. Els beneficis d'aquestes mobilitats a llarg termini són evidents: poc a poc creix la sensibilització a tota la comunitat educativa, a mesura que augmenta el nombre de participants Erasmus+ i s'amplia l'impacte amb una dinàmica més participativa que aconsegueix la implicació de nous destinataris, així com que es comparteixin els coneixements. 

Erasmus+ és una eina poderosa per tal de millorar l'empleabilitat gràcies a les competències que s'hi adquireixen.

RESULTATS DE L'APRENENTATGE I IMPACTE

Resultats d'aprenentatge:

1. Competències que van ser adquirides i millorades pels i les estudiants.

COMEPTENCIAS

COMP2

2. Competències que van ser adquirides i millorades pel personal.

COMP3

Cloenda Erasmus+ K103

Acte d'entrega de diplomes a l'alumnat que va participar a l'Erasmus+ K103:

Erasmus+ K103 Estudis

Oriol Villanueva, alumne del CFGS Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius va participar a l'Erasmus+ Estudis, realitzant part del cicle formatiu al South West College, a Irlanda.

Erasmus+ K103 Pràctiques

Alba Pareja, alumna del CFGS Màrqueting i Publicitat va participar a l'Erasmus+ Pràctiques a Regne Unit.

Marcel, alumne d'un dels nostres cicles va participar a un Erasmus+ Pràctiques a Alemanya.

Visit from Nätverk Westum, Sweden

K102 Internationalization: our quality goal

S'han organitzat les 10 mobilitats d'alumnes en dos fluxes per poder adaptar-nos a les diferents situacions de cada alumne.

Flux 1, amb SWC com a centre d'acollida, en Enniskillen, del 25 de gener a l'11 de febrer.

Flux 2, amb tres empreses i amb Swan com a coordinador, a Dublín, del 29 de juny al 15 de juliol.

Es van proporcionar pràctiques idònies per a cada alumne, segons la seva especialitat i en algun cas segons característiques personals ja que alguns/es alumnes presentaven problemes d'aprenentatge i molta inseguretat. 

Sout West College, Camara Education Lmtd, Swan Training Institute, New Centre For Dance són algunes de les empreses en les quals l'alumnat dels cicles formatius de Grau Mitjà han realitzat les pràctiques en el marc del programa Erasmus+. Una experiència inoblidable, on han après a desenvolupar les seves capacitats professionals en un entorn diferent a l'habitual.  

Dublin, Gwendelongh, Howth, Enniskillen, Donegal coast, Giants Causeway, Derry són, entre d'altres, els llocs que van visitar els i les alumnes durant la seva aventura al programa Erasmus+.

Les mobilitats de professors/es, 3 en total, es van realitzar a Suècia del 12 al 18 de novembre. Westum va ser el centre d'acollida i qui va organitzar les visites. Els i les professores van visitar 5 centres de formació professional suecs i cada professor/a va realitzar jobshadowing en funció de la seva especialitat tenint com a objectiu l'avaluació per competències i la innovació educativa. 

El resultat del projecte és visible en l'autoavaluació dels i les participants, els i les quals responen afirmativament:

  • "He millorat la meva carrera i les meves oportunitats d'empleabilitat"
  • "He adquirit habilitats pràctiques rellevants per al meu treball actual i per al meu desenvolupament professional"
  • "He millorat els meus coneixements sobre els temes que ensenyo o en el meu sector professional"
  • "Sóc més conscient dels mètodes per a avaluar i donar crèdits per a les habilitats o competències adquirides en un context d'aprenentatge formal i no formal"
  • "Crec que les meves oportunitats per aconseguir un nou o millor treball han augmentat"
  • "He millorat les meves capacitats i competències tècniques i/o professionals"
  • "Estic més confiat i convençut de les meves habilitats"
  • "Estic més capacitat per cooperar amb gent d'altres entorns i cultures, a més, he guanyat en superació, maduresa i resiliència augmentant les meves possibilitats d'empleabilitat de forma exponencial"

Com a resultat, s'han firmat 3 contractes laborals amb perspectives de convertir-se en contractes de continuïtat i que els/les altres 7 alumnes cursen estudis superiors. Aquesta és la major prova de l'èxit del projecte. 

El projecte conclou amb un esdeveniment realitzar a la Sala d'Actes d'iLERNA, en el qual els i les alumnes participants del programa K102 d'Erasmus+ van explicar la seva vivència als futurs/es participants.